Wednesday 6 March 2013

sAbAr aWaK BiArKaN DiA PeRgi

Hari ni masuk hari ke berapa , minggu keberapa , bulan keberapa atau mungkin tahun ke berapa ? dia meninggalkan awak . Dan awak terus - terusan begini . Berterusan membiarkan kesedihan menyelubungi diri , menyembunyikan kesedihan disebalik tawa palsu awak tu .

Dulu dia janji untuk terus bersama awak , setia bersama walau apa terjadi , membuatkan hati awak berbunga-bunga riang mendengarnya . Tidak tahu kebenaran ayat yang di lontar keluar oleh si dia . Tapi sekarang ? dia berlalu pergi , meninggalkan awak .

BUT THE END OF THE DAY  



Awak fikir dia akan pegang janji dia ? tidak akan mungkir ? tapi akhirnya lain yang jadi . Sakitnya hati !  Sakitnya Jiwa ! Kecewa ! Nothing hurt more than being dissapointed with the one that you thought will never hurt you . Setiap hari apa yang awak buat awak beritahu dia . Awak cerita itu ini . Selama ini dia dengar cerita awak .  Bergelak ketawa bersama . But now hilang semua nya . You both have own life . dia dengan hidup dia dan awak dengan hidup awak .

Bila terpandang , terdengar atau teringat something you relate kepada dia . awak menangis . menangis lagi dan menangis . Awak buat apa bazirkan air mata untuk seseorang yang tak layank untuk di tangisi ? Dont waste your time on someone who dont love and care bout you !! 

SESETENGAH ORANG TU BOLEH DIIBARATKAN SEPERTI AWAN . LANGIT YANG GELAP PERGI DAN LANGIT YANG CERAH AKAN MUNCUL


Dah ternyata dia bukan untuk awak , Jadi buat apa terus bersedih ? Mungkin dia untuk awak tapi bukan untuk waktu sekarang . boleh jadi untuk waktu akan datang . Who knows ? 
pernah dengar kan orang kata kalau dia memang untuk kita , apa pon terjadi , sejauh mana pon terpisah akhirnya bersama jugak . itu yang dinamakan jodoh .. sebab jodoh setiap orang telah tertulis !

Ada je orang yang terpisah but after few years jumpa balik . and the end up with marrying . see ? So dont be worried , every single person you , me , them and all of us telah ditetapkan . so CHEER UP ! S.M.I.L.E 

So stop crying and start a new chapter of life . past is past . yang lepas jadikan sebagai pengajaran !  Oh yes the past is HURT . menyakitkan . memeritkan .But you can either run from it or lurn from it ~


P/s :

Ditinggalkan oleh orang yang kita sayang sepenuh hati memang menyakitkan . Tapi itu tak bermakna kehidupan kita dah berakhir . People GO Life Goes On  :)

No comments:

Post a Comment