Friday, 11 July 2014

TeNtAnG DiA

Ini bukan Tentang Dia di negara jiran kita . Ini Tentang Dia yang aku punya . Dia yang masih setia bersama aku  . Kau tahu untuk mengekalkan sesuatu hubungan jarak jauh bukannya mudah . Dengan aku yang begini , kuat cemburu aku , merajuk aku , marah aku , menjengkelkannya aku , semuanya dia terima , dia sabar . Apa saja kekurangan pada aku , Dia terima .

' Terima kasih sebab masih dengan saya , walaupun saya ni macam ni ni ni ... '

Dia ini apa yang aku tanya memang dia jawab . Cerita waktu dulu , kisah sebelum aku . Tak kisahlah berapa banyak mana pun aku tanya dia akan jawab , dia akan ulang , jalan ceritanya , dialog tidak pernah berubah antara hari yang pertama kali dicerita dengan bulan - bulan . Tidak pernah berputar .

Every relationship has its own problem . What make it perfect is when you still wanna be there when everything sucks !

Ini apa yang aku pegang . Mana nya ada hubungan yang indah belaka . Kadang datang ributnya . Bila ada dugaan yang datang , jangan pernah lari . Selesaikan sama - sama . Waktu itu kau akan tahu betapa kuatnya semangat kau nak pertahankan hubungan yang sedia ada . Selesai dari masalah . Waktu itu kau akan rasa manisnya .

Lelaki ini , aku sayang .
Kalau kau jumpa satu manusia yang boleh tahan macam mana perangai kau , terima kau adanya , sanggup tegur salah silap kau , sanggup menanggis kerana sayang kan kau . jangan pernah lepaskan . Dah ye , kau juga mesti terima manusia itu sebagaimana dia terima kau . saling melengkapi .

' kita mesti kuat tau sayang , Entah berapa banyak lagi yang kita kena tempuh .......

No comments:

Post a Comment